Self-efficacy in social media advertising value against the chronic and pandemic diseases

Juan Mejía-Trejo, Juan Pablo Patiño-Karam, Ariel Vázquez-Elorza

Resumen


Purpose. The paper aims to explain a proposal framework composed of social media advertising value (SMAV) and self-efficacy (SEF) constructs with complementary factors such as risk and protection perception, sentiment, and motivations in users under chronic and pandemic disease environments.

Methodology.  SMAV-SEF literature review with additional factors in a theoretical questionnaire survey to 500 regular consumers (Sep-Nov, 2021).

Results.  Unexpected null relationship of SEF to people sentiment and positive contribution to risk perception.

Originality' is based on the SMAV-SEF as the main constructs to be complemented with factors of a final framework explaining how to be used against chronic and pandemic diseases. 


Palabras clave


self-efficacy; social media advertising value; chronic disease, pandemic disease; PLS-SEM

Texto completo:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2024.4535

Métricas de artículo

Cargando métricas ...

Metrics powered by PLOS ALM

Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.


Licencia de Creative Commons
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.

CONTADURÍA Y ADMINISTRACIÓN, año 70, 2025, es una publicación trimestral editada por la Universidad Nacional Autónoma de México, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México, a través de la División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración - UNAM, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México., Tels. (55) 56 22 84 57, (55) 56 22 84 58 Ext. 144 y (55) 56 22 84 94, http://www.cya.unam.mx, correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx, Editor responsable: José Alberto García Narváez, Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2016-071316434900-203, otorgada por el Instituto Nacional del Derecho de Autor, ISSN 2448-8410, Responsable de la última actualización de este Número, División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración-UNAM, José Alberto García Narváez, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Cd., Mx., fecha de última modificación, 29 de enero de 2025.

Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura del editor de la publicación. Se autoriza la reproducción total o parcial de los textos aquí publicados siempre y cuando se cite la fuente completa y la dirección electrónica de la publicación.

Contaduría y Administración by División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración is licensed under a Creative Commons Reconocimiento- 4.0 Internacional.
Creado a partir de la obra en http://www.cya.unam.mx.

Correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx               

ISSN: 0186-1042 (Print) 2448-8410 (Online)