Soft skills in customer service: Sales area in automobile dealers
Resumen
In today's highly competitive market, Customer Service has become a survival strategy and a differentiator for companies. This paper aims to investigate the relationship of some soft skills as drivers of Customer Service in sales area collaborators. In the methodology, the hypothesis were established. A review of the literature was carried out for the construct’s establishment and the elaboration of the instrument. The survey was applied to a sample of 81 sale´s managers of automobile dealership in the Monterrey metropolitan area. The model was a multiple linear regression. The surveys were processed with SPSS Statistics through successive steps. The findings revealed that the hospitality, effective communication, and motivation are significant in relation to customer service in the collaborators of the automobile dealerships, specifically in the sales area. Teamwork and problem solving were not significant. These contributions will serve to build a soft skills profile in the sales collaborators.
Palabras clave
DOI: http://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2022.3172
Métricas de artículo
Metrics powered by PLOS ALM
Enlaces refback
- No hay ningún enlace refback.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.
CONTADURÍA Y ADMINISTRACIÓN, año 69, 2024, es una publicación trimestral editada por la Universidad Nacional Autónoma de México, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México, a través de la División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración - UNAM, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México., Tel. (55) 56 22 84 57 y (55) 56 22 84 58 Ext. 144, http://www.cya.unam.mx, correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx, Editor responsable: Dr. Francisco López Herrera, Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2016-071316434900-203, otorgada por el Instituto Nacional del Derecho de Autor, ISSN 2448-8410, Responsable de la última actualización de este Número, División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración-UNAM, Dr. Francisco López Herrera, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Cd., Mx., fecha de última modificación, 7 de enero de 2019.
Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura del editor de la publicación. Se autoriza la reproducción total o parcial de los textos aquí publicados siempre y cuando se cite la fuente completa y la dirección electrónica de la publicación.
Contaduría y Administración by División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración is licensed under a Creative Commons Reconocimiento- 4.0 Internacional.
Creado a partir de la obra en http://www.cya.unam.mx.
Correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx
ISSN: 0186-1042 (Print) 2448-8410 (Online)