Intention to reuse M-Payment services: Lessons from the pandemic times

Huynh Cong Danh, Doan Thai Dang

Resumen


Mobile Payment (M-payment) is a relatively new type of service in developing nations, but it presents a vital role in the growth of economics in general. Therefore, evaluating the adoption level of mobile payment in the developing economy like Vietnam remains a meaningful topic. This study contributes a new explanation of the intention to reuse (INR) of individual consumers for M-payment services. Data has been analyzed using SmartPLS 3.3 that showed all seven hypotheses were to be supported. The finding of the study explains up to 56 percent INR of M-payment service. Moreover, the output contributes an outline strengthening of the reasonable combinations of Technology Readiness (TR), Customer Participation (CUP), Customer Empowerment (EMP), Customer Satisfaction (SAS), and Customer Trust (TRU) to Intention to Reuse (INR). Finally, the study proposes some crisis management insights and lessons for the banking sector during and after the COVID-19 pandemic.


Palabras clave


Technology Readiness, Customer Participation, Customer Empowerment, Intention to Reuse.

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DOI: http://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.3014

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CONTADURÍA Y ADMINISTRACIÓN, año 64, No.64-1, enero-marzo de 2019, es una publicación trimestral editada por la Universidad Nacional Autónoma de México, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México, a través de la División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración - UNAM, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México., Tel. (55) 56 22 84 57 y (55) 56 22 84 58 Ext. 144, http://www.cya.unam.mx, correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx, Editor responsable: Dr. Francisco López Herrera, Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2016-071316434900-203, otorgada por el Instituto Nacional del Derecho de Autor, ISSN 2448-8410, Responsable de la última actualización de este Número, División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración-UNAM, Dr. Francisco López Herrera, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Cd., Mx., fecha de última modificación, 7 de enero de 2019.

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