Impact of gender on the acceptance of electronic word-of-mouth (eWOM) information in Spain
Resumen
The aim of this paper is to explore the differences between males and females in the acceptance of eWOM information. For this purpose, the Information Acceptance Model (IACM), which addresses the characteristics that are evaluated in the use and attitude towards the use of information and play a role in the purchase decision-making process, as demonstrated in the literature, has been used as a reference. An empirical model, which is expected to be validated from the information collected through an online questionnaire completed by 271 users of social networking sites in Spain, has been used. A structural equation model (SEM) is introduced to calculate the measurement structure of the variables and the relationships between them. This paper provides useful insights into the understanding of the differences in the behaviour of males and females regarding online eWOM, and therefore could imply differentiated online marketing and reputation management activities.
Palabras clave
Texto completo:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2018.1428
Métricas de artículo
Metrics powered by PLOS ALM
Enlaces refback
- No hay ningún enlace refback.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
CONTADURÍA Y ADMINISTRACIÓN, año 69, 2024, es una publicación trimestral editada por la Universidad Nacional Autónoma de México, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México, a través de la División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración - UNAM, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México., Tel. (55) 56 22 84 57 y (55) 56 22 84 58 Ext. 144, http://www.cya.unam.mx, correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx, Editor responsable: Dr. Francisco López Herrera, Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2016-071316434900-203, otorgada por el Instituto Nacional del Derecho de Autor, ISSN 2448-8410, Responsable de la última actualización de este Número, División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración-UNAM, Dr. Francisco López Herrera, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Cd., Mx., fecha de última modificación, 7 de enero de 2019.
Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura del editor de la publicación. Se autoriza la reproducción total o parcial de los textos aquí publicados siempre y cuando se cite la fuente completa y la dirección electrónica de la publicación.
Contaduría y Administración by División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración is licensed under a Creative Commons Reconocimiento- 4.0 Internacional.
Creado a partir de la obra en http://www.cya.unam.mx.
Correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx
ISSN: 0186-1042 (Print) 2448-8410 (Online)